AKHIRNYA : "INILAH SAYA, ANDA PULA SIAPA?"

Seorang wartawan bertanya Imam al-Syahid Hasan al-Banna tentang dirinya dan meminta beliau memperkenalkan dirinya kepada orang ramai. Beliau berkata :

"Saya adalah pengembara yang mencari kebenaran. Saya adalah manusia yang mencari erti sebenar kemanusiaan. Saya adalah seorang warganegara yang impikan sebuah negara yang dihormati, merdeka, tenteram dan hidup harmoni di bawah naungan Islam yang murni".

"Saya hanyalah ibarat seorang yang memahami rahsia hidupnya. Justeru dia berseru : Sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah tuhan sekalian Alam, tiada yang mempersekutuinya. Inilah yang diperintahkan kepada saya dan saya salah seorang yang menyerah diri".
"Inilah saya anda pula siapa."
Hassan al-Banna
hujan turun renyai-renyai, mata pun dah ngantuk...tapi teringat kata-kata indah imam Hassan al-Banna ni buat aku bersemangat untuk menaip walaupun dah jauh malam...semoga kita jelas siapakah kita...Semoga kita melahirkan generasi yang lebih baik dari kita...selamat malam buah belahan jiwaku..selamat malam buat semua ahli ali khalil dan ali adnan...

1 comment:

Firdaus Bin Abd Rahman said...

Tadi ana ym dengan senior ana. Masuk pulak bicara tentang ayat2 cinta.

Entah2 fahri dalam novel tu, macam tulah hassan al-banna kot. Maksud ana life-style. Power bah. Bila lah ana nak jadi bagus macam ni. Pikir2 balik, huru-hara ana ni.

Kat mana ayat2 cinta ana sekarang?